همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر توسعه ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیسیون ورزش بانوان کمیته ملی المپیک با تاکیدبر ضرورت افزایش رشته‌هایی ورزشی بانوان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت:

 این افزایش در دست بررسی است. 

رباب شهریان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:‌ با هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، خواستار افزایش رشته های ورزشی بانوان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شده‌ایم.

وی گفت: بزودی این در خواست به دست مقامات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی خواهد رسید.

شهریان با بیان اینکه هم اکنون بانوان ورزشکار رشته های تکواندو، کاراته، پینگ پنگ، تیراندازی، دو ومیدانی و شمشیر بازی بانوان در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت، اظهار داشت: می توان بیش از این، از توان بانوان در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی اظهار داشت: با افزایش تعداد رشته های بانوان در اینگونه رقابت ها امکان حضور بانوان ورزشکار کشورهای اسلامی بیشتری بوجود می‌آید و مسوولان ورزش ایران نیز در تلاش هستند که برای حضور بیشتر بانوان ورزشکار در رقابت‌های کشورهای اسلامی، تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.

شهریان گفت: همچنین در نظر داریم در رشته هایی همچون ژیمناستیک که بانوان ایرانی نمی‌توانند در مسابقات بین‌المللی حاضر شوند، میزبانی این نوع رقابت ها را به عهده بگیریم تا از این طریق بانوان ارزشگرای کشورمان بتوانند در رقابت‌های مهم نیز حاضر شوند.

گفتنی است،در نخستین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی که در عربستان برگزار شد، بانوان در هیچ رشته‌ای حضور نداشتند اما در دومین دوره این رقابت‌ها که قرار است سال آینده در کشورمان برگزار شود، بانوان در شش رشته در این رقابت‌ها مسابقه خواهند داد.

کد خبر 76457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز